Dječji vrtić Vladimir Nazor u Vinkovcima bio je domaćin inspirativnog susreta u kojem su se spojile dvije važne inicijative: projekt Naklade Ljevak Čitanje u fokusu i nacionalni program poticanja čitanja od najranije dobi Rođeni za čitanje. Vrtićka su djeca uživala u druženju, dok su učenici Gimnazije Matije Antuna Reljkovića pokazali koliko su sjajni čitači – strpljivi, zabavni i puni entuzijazma. Najmlađima su približili svoje omiljene slikovnice iz djetinjstva, ali i naslove koje pedijatri poklanjaju djeci u okviru programa Rođeni za čitanje.
Učenici su kroz svoj angažman pokazali koliko je važno poticati ljubav prema knjizi i čitanju od najranije dobi. Njihov primjer motivira i najmlađe, ali i odrasle, podsjećajući koliko je zajedničko čitanje dragocjeno za razvoj djece. Ovakva suradnja između škola i vrtića doprinosi stvaranju čitateljske zajednice i jača međugeneracijsku povezanost.
Voditeljica nacionalnog programa Rođeni za čitanje te dugogodišnjeg uspješnog programa Ruksak (pun) kulture koji djeci i mladima u najudaljenijim dijelovima Hrvatske donosi kulturno-umjetničke programe, Maja Zrnčić, istaknula je važnost uloge pedijatara, koji u promidžbi čitanja imaju snažan utjecaj na roditelje. Dosad su u okviru Programa tiskane tri slikovnice prilagođene različitim dobnim skupinama, a najavljeno je i tiskanje četvrte slikovnice, Sve mogu sam / Sve mogu sama, koja će biti darovana djeci od 5 do 7 godina starosti.
Cilj je omogućiti svakom djetetu u Hrvatskoj, bez obzira na socijalni status ili dostupnost vrtića, vlastitu malenu biblioteku od četiri slikovnice prije polaska u školu. Ova inicijativa posebno je važna jer, prema podatcima Eurostata, svako treće dijete u Hrvatskoj nema niti jednu slikovnicu kod kuće.
Program Rođeni za čitanje kontinuirano naglašava važnost svakodnevnog čitanja djeci kao temelja njihova jezičnog, emocionalnog i socijalnog razvoja. Čitanje od najranije dobi dokazano jača obiteljsku povezanost, potiče znatiželju i kreativnost te doprinosi uspjehu u školi i životu. Uključivanje zajednice, od roditelja, odgojitelja, pedagoga do srednjoškolaca, pokazuje kako čitanje može biti zajednička vrijednost i izvor zadovoljstva za sve generacije.





