ČESTA PITANJA

Što je program Rođeni za čitanje?

Program Rođeni za čitanje nacionalna je inicijativa koja poziva roditelje, skrbnike i sve članove obitelji da svakodnevno djeci čitaju naglas barem 15 minuta, od najranije dobi. Cilj programa je izgraditi snažne obiteljske veze i pružiti djeci temelj za uspješan jezični, emocionalni i intelektualni razvoj. Kroz suradnju pedijatara, knjižničara i stručnjaka, roditelji dobivaju preporuke, edukativne materijale i podršku za lakše uvođenje rituala čitanja u obiteljsku rutinu. Na taj način djeca razvijaju samopouzdanje, bolje izražavaju osjećaje te stječu vještine važne za cjeloživotno obrazovanje.

Roditelji svaki dan mogu s djecom dijeliti trenutke uz knjigu, stvarati male rituale čitanja kod kuće i zajedno istraživati svijet priča kroz radionice i događanja u knjižnicama.

Pedijatri su važni suputnici na ovom putu. Oni pomažu tako što roditeljima daruju slikovnice i savjetuju koja priča je prava za određenu dob.

Knjižničari i odgojitelji svojim entuzijazmom uvode djecu u čaroliju knjiga, informiraju obitelji o programu i  dijele edukativne materijale vezano uz program.

Svi zajedno, svatko na svoj način, možemo podržavati djecu i naglašavati koliko čitanje obogaćuje djetinjstvo. 

 

Na ovoj stranici na raspolaganju su vam razni materijali, preporuke i plakati koji vam mogu pomoći u uključivanju u program. 

Besplatne slikovnice dostupne su djeci na sistematskim pregledima u pedijatrijskim ordinacijama, u ključnim fazama ranog razvoja (sa 6 mjeseci, 18 mjeseci, 3 i 5 godina). Osim toga, knjižnice i vrtići koji sudjeluju u programu organiziraju različite akcije i događanja na kojima djeca i roditelji mogu preuzeti slikovnice i edukativne brošure. Ovi materijali namijenjeni su svima koji žele poticati ljubav prema knjizi od najranije dobi.

Program se provodi diljem Hrvatske: u pedijatrijskim ambulantama, vrtićima, knjižnicama te na javnim manifestacijama posvećenima djeci, knjigama i obiteljima. Zahvaljujući mreži partnerskih ustanova i uključivanju stručnjaka, aktivnosti i materijali dostupni su bez obzira na mjesto stanovanja.

 

Popis provoditelja programa pogledajte ovdje. 

Redovito čitanje djetetu od najranije dobi ima snažan utjecaj na razvoj rječnika, razumijevanja i školski uspjeh. 15 minuta čitanja pomaže boljim jezičnim sposobnostima, jačanju koncentracije i logičkog zaključivanja. Dijaloško čitanje (pričanje o tekstu) dodatno poboljšava socijalne, emocionalne i kognitivne vještine. Djeca se bolje nose sa životnim izazovima, razvijaju samopouzdanje i lakše sklapaju odnose, te razvijaju empatiju i emocionalnu inteligenciju. 

Idealan trenutak za početak čitanja je od samog rođenja. Prvi kontakt s knjigom, slikovnicom i glasom roditelja iznimno je važan za razvoj mozga i jezičnih sposobnosti. Svako započinjanje čitanja tijekom ranog djetinjstva donosi pozitivan učinak, čak i ako niste krenuli odmah. Istraživanja pokazuju da djeca kojoj su roditelji počeli čitati u predškolskoj dobi ostvaruju mjerljive prednosti već nakon godinu dana redovitog zajedničkog čitanja.

Nove i zanimljive priče možete otkriti u knjižnicama, sudjelovanjem na čitateljskim radionicama te razmjenom preporuka s pedijatrima, odgojiteljima, knjižničarima i drugim roditeljima. Pratite suvremene naslove, sudjelujte na javnim događajima ili istražujte digitalne platforme za preporuke štiva. Svaka je priča prilika za novi doživljaj i dublje povezivanje s djetetom.

Knjižnice i vrtići zainteresirani za sudjelovanje mogu kontaktirati Ministarstvo kulture i medija, pedijatrijska društva ili lokalne partnere radi prijave i preuzimanja materijala. Na raspolaganju su brošure, edukativni posteri, preporuke za slikovnice i podrška za stručna usavršavanja te organizaciju javnih događanja. Time zajednički doprinosimo širenju kulture čitanja i pružamo podršku roditeljima i djeci u svim dijelovima Hrvatske.

 

Korisne materijale možete pronaći i na našoj stranici. 




Roditelj ste predškolskoga djeteta? Podijelite s nama svoje iskustvo u kratkom anonimnom upitniku!